Blog

Zmiany, które poruszyły wszystkich. Bez paniki! Cz.1

Na początku roku portale branżowe, specjaliści i media masowe publikowały wiele, różnych opinii na temat zmian w algorytmach Facebooka.

Czy można było to przewidzieć?
W ostatnim czasie Facebook wprowadzał wiele nowości oraz wracał do „starych rozwiązań” – ankiety, grupy, nowe formaty reklamowe. Większość nowości dotyczyła powrotu do pierwotnego planu – portalu społecznościowego.
Najbardziej ogłoszonymi zmianami przejęli się reklamodawcy oraz mniejsze marki, ale czy potrzebnie?

Wątek nowego algorytmu postanowiliśmy podzielić na dwie części.
1. Zasięg organiczny.
2. Zasięg płatny.
Część drugą dotyczącą płatnego zasięgu opublikujemy juz niebawem, chcesz otrzymać powiadomienie?
Daj znać naszemu Messengerowemu pomocnikowi:
➡ KLIKNIJ, ABY OTRZYMAĆ POWIADOMIENIE W MESSENGERZE

Zasięg organiczny

Zaczęło się od walki clickbaitami (czyli nagłówkami w stylu portali plotkarskich, reklam „cudownych tabletek na odchudzanie”).
Użytkownicy komentowali, klikali, lajkowali – dzięki temu darmowe zasięgi były rosły.
Następnie nasze newsfeedy „zalała fala” postów nazwanych engagement baiting – „oznacz osobę, która…”,  „napisz TAK, jeśli lubisz pizzę”.
Juz w grudniu oficjalnie zapowiedziano obniżanie zasięgu całkowitego stronom, które bazują na takich postach.


Wiele fanpage stało się martwą tablicą ogłoszeń, bez zaangażowania i tu przechodzimy do sedna sprawy…

Nowy algorytm w myśl pierwotnych założeń ma dopilnować, aby strony miały swoją społeczność. Mniej miejsca w newsfeedzie, nie skazuje prowadzonych fanpage na śmierć, teraz musimy zawalczyć.

Wystarczy odpowiedzieć sobie na kila prostych pytań.
a) Mój produkt sprzedaję się, ponieważ…?
b) Mam klientów w sklepie, e-sklepie ale nie widzę ich na moim Fp, co zrobić?
c) Ludzie wracają do mnie, bo mam dobre produkty, usługi na najwyższym poziomie, dbam o obsługę klienta ale nie przenosi się to na moje kanały społecznościowe, dlaczego?
Kluczem do przetrwania jest społeczność.

Lista 6-ciu działań do wdrożenia na wczoraj:

1. Zmieńcie styl postów, charakter fanpage’a. Publikujcie więcej postów, w których fani mają coś do powiedzenia: mogą podjąć decyzję, współtworzyć projekt, wpłynąć na to co zamierzacie publikować na fanpage’u lub robić jako firma.
Posty, w których odbiorcy mogą podejmować istotne decyzje, mają wielokrotnie większe zaangażowanie niż te, które wyłącznie o czymś informują.

2. Organizujcie relacje LIVE. FB pisze w tekście*, że transmisje na żywo mają średnio 6x większą aktywność, niż zwykłe filmy.

3. Załóżcie grupę powiązaną z fanpagem.

4. Twórzcie więcej wydarzeń, także wtedy gdy nie dotyczą spotkania na żywo. Wydarzenia również są wymienione bezpośrednio w tekście* jako rozwiązanie – rekomendacja.

5. Nauczcie się Messengera – co z tego, że FB nie wyświetli Waszego posta, skoro fani którzy sobie tego zażyczyli dostaną od Was wiadomość z linkiem do niego(!). Dodatkowo, skoro liczą się komentarze pomóc może (z rozsądkiem stosowany) mechanizm “Skomentuj, żeby otrzymać wiadomość”.
6. Przekonajcie fanów, żeby zaznaczyli opcję “Wyświetlaj najpierw”. Jeśli to zrobią, to każdy Wasz post będzie zawsze docierał do wszystkich fanów!

Wątek nowego algorytmu postanowiliśmy podzielić na dwie części.
1. Zasięg organiczny
2. Zasięg płatny

Część drugą dotyczącą płatnego zasięgu opublikujemy juz niebawem, chcesz otrzymać powiadomienie?
Daj znać naszemu Messengerowemu pomocnikowi:
➡ KLIKNIJ, ABY OTRZYMAĆ POWIADOMIENIE W MESSENGERZE

Write a comment