fbpx

Blog

Reklama na Facebooku – Efektywne wskazówki

Reklama na Facebooku – Efektywne wskazówki.

Wpis na temat zmian w algorytmie Facebooku wywołał wiele pytań na naszym Messengerze, cieszymy się ogromnie!
Dziś kilka wskazówek dotyczących najważniejszych aspektów tworzenia EFEKTYWNYCH kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Mniej miejsca nie oznacza, mniej efektów.

Na początku roku CEO Facebooka pisał na swoim profilu, że newsfeed ma być bardziej społecznościowy, niż marketingowy.
Wiele osób poczuło strach, gdyż skupiali swoje działania reklamowe głównie na Facebooku. My na podstawie działań klientów z różnymi budżetami i produktami – wiemy, że nie ma o co się martwić! Trzeba realizować założenia uwzględnione w strategii, to ona będzie Twoim kluczem na najbliższy rok. Posiadasz ją, prawda? (Nie martw się – 80% naszych klientów podczas pierwszego spotkania na to pytanie odpowiada NIE POSIADAM

ZACZYNAMY!
① Cel, strategia.
Już wyżej o tym wspomnieliśmy, musimy wyznaczyć CEL realizacji kampanii. Nie chodzi tu o cele reklamowe (tj. aktywność pod postem, lajki), odpowiedź na pytanie “Inwestuję w reklamę na Facebooku, aby…”. Skłaniaj, proponuj realizacje konkretnych akcji za pomocą CTA (Call-To-Action) np. zapisz się, zarejestruj, napisz wiadomość.
 Piksel Facebooka.
Ruch na stronie, zakupy w Twoim ecommerce, zapytania z formularza kontaktowego, pobrania ebooka i wiele innych “konwersji” odbywa się właśnie na Twojej stronie. Kierujesz tam odbiorców i co dalej? Piksel to obowiązkowe narzędzie! Dzięki niemu możemy tworzyć niestandardowe grupy odbiorców (więcej w pkt.3), monitorować efektywność reklam oraz realizację pożądanych przez nas akcji (np. ile realnie kosztuję nas sprzedaż produktów (konwersja).
③ Niestandardowe grupy odbiorców.
W oparciu o piksel możemy tworzyć grupy docelowe na podstawie danych ze strony, jednak warto zagłębić sie w zakładkę GRUPY ODBIORCÓW w menadżerze reklam znajdziemy tam wiele możliwości. Grupa odbiorców – na podstawie aktywności na Twoim fanpage, profilu na Instagramie, czy obejrzeniu udostępnionych filmów. Jeśli posiadasz bazę klientów (adres e-mail, nr tel.), którzy już skorzystali z Twoich usług, dokonali zakupów koniecznie wgraj ją do menadżera reklam! Nasze najbardziej efektywne kampanie konwertują właśnie dzięki tym danym, a konkretnie dzięki lookalike audiences. Jest to grupa odbiorców podobnych – dzięki wprowadzeniu informacji na temat dotychczasowych klientów mamy możliwość utworzenie takiej właśnie grupy docelowej.
CHWALIMY SIĘ  Dla jednego z naszych nowych klientów z branży garmażeryjnej – obniżyliśmy cenę za zakup, tworząc grupę “odbiorców podobnych do…”, aż o 90,7% (case study tej kampanii już niebawem na naszym fanpage)
④ Remarketing.
Nie zapominaj o dotychczasowych fanach, odwiedzających czy aktywnych osobach! Wracaj z nowościami, promocjami, angażuj – przypominaj o sobie. Wykorzystaj możliwości remarketingu do budowania rozpoznawalności marki, odzyskiwania porzuconych koszyków, zachęć do ponownych odwiedzin Twojej strony.

Warto przemyśleć:
Zastanów się nad wyłączaniem kampanii na noc. Zaobserwowaliśmy, że w kampaniach rozliczanych za zakup w nocy cena wzrasta. Oczywiście wszystko zależy od Twojej grupy docelowej, celu i wielu innych zmiennych. Rozważ to, zrób testy.

Jeśli chcesz porozmawiać o strategii, coś we wpisie nie jest dla Ciebie do końca zrozumiałe – DAJ ZNAĆ.
Chętnie dzielimy się naszą wiedzą i jesteśmy otwarci na rozmowę.
Kliknij, aby porozmawiać 🙂

 

1 Comment(s)

  1. Stian
    9 marca 2018

    Krótko, ale zwięźle. W zasadzie tekst jest uporządkowaniem punktów, które można rozwijać. Ale właśnie dlatego, że wskazuje odpowiednie elementy układanki FB ADS, warto go zapamiętać. Ja jestem na początku drogi, w sumie Wasz tekst był jednym z pierwszych, do jakich dotarłem. Pomógł mi tez fajnie i zrozumiale dla laika napisany tekst o celach kampanii https://www.blog.altemedia.pl/4602/jaki-cel-powinna-miec-moja-kampania-na-facebooku. Wiem, ze przede mną jeszcze długa droga to bycia mistrzem reklam,a le wierzę, że dzięki takim treściom uda mi się zgłębić tajniki FB. 🙂 Ale przyznam, nie jest tak łatwo na początku!

Write a comment